آشپزی ساده
آشپزی ساده
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

 

 

 

 

 

 

دو پيمانه گوشت مرغ پخته (۳۴۰ گرم)،يك چهارم پيمانه كلم خرد شده به صورت رشته هاى باريك،دو عدد هويج متوسط رنده شده،يك چهارم پيمانه پيازچه خرد شده،يك پيمانه برگه زردآلوى خرد شده (در صورت تمايل)،يك پيمانه مايونز،يك قاشق سوپخورى سركه سفيد۸، قطعه نان لواش
گوشت مرغ، كلم، هويج، پيازچه و برگه زردآلو را در ظرف گودى ريخته مخلوط كنيد. سس مايونز و سركه را اضافه كنيد. بر روى هر يك از قطعات لواش مقدارى از اين مخلوط را ريخته و آن را محكم لوله كنيد. براى نگه داشتن ساندويچ به اين شكل مى توانيد قطعات كاغذ روغنى هم اندازه با نان لواش ببريد و دور ساندويچ بپيچيد و با يك قطعه نخ ببنديد.
• ساندويچ سالاد مرغ
يك دسته كرفس (حدود ۵/۱ كيلوگرم)۵،/۱ كيلوگرم مرغ،
۵/۲ ليتر آب سرد،يك عدد هويج بزرگ و درشت خرده شده،يك عدد پياز متوسط خرد شده،يك قاشق چاى خورى فلفل سياه،نمك به اندازه كافى،براى سس:۳ عدد زرده تخم مرغ۳، قاشق سوپ خورى سركه سفيد،يك قاشق چاى خورى پودر خردل،يك و يك چهارم پيمانه روغن زيتون.
كرفس را پاك كرده، قسمت روشن ساقه ها را جدا كنيد. آن را به قطعات درشت خرد كنيد و خوب بشوييد. نيمى از كرفس، مرغ، آب، هويج، پياز، فلفل سياه و نمك را در ظرفى ريخته بر روى اجاق گاز قرار دهيد تا به جوش آيد. آن را با در بسته به مدت ۵۰ دقيقه تا زمانى كه مرغ كاملاً بپزد، بجوشانيد. ظرف را كنار بگذاريد تا كمى سرد شود. سپس مرغ را از آن خارج كرده، پوست و استخوان مرغ را جدا كنيد. آب اضافى مرغ را مى توانيد صاف كرده و در تهيه انواع سوپ به كار ببريد.
گوشت مرغ و باقيمانده كرفس را ريز خرد كنيد. براى تهيه مايونز زرده تخم مرغ ها را با سركه و خردل در دستگاه غذاساز يا مخلوط كن بريزيد و آن را روشن كنيد تا مخلوط يكدستى به دست آيد. در حالى كه دستگاه روشن است، روغن زيتون را از دريچه بالاى آن به صورت جريان باريك و مداومى به مخلوط اضافه كنيد و دستگاه را روشن نگاه داريد تا سس به اندازه كافى غليظ شود.
مايونز را به مخلوط مرغ و كرفس بيفزاييد و اين مخلوط را در ميان لايه هاى نان تست ساندويچ كنيد. مى توانيد اين مخلوط را بر روى حلقه هاى گوجه فرنگى يا تخم مرغ آب پز نيز به صورت لقمه هاى كوچك سرو كنيد و يا بر روى يك رديف برگه كاهو در ظرفى ريخته با نان ساندويچى جدا سرو نماييد.
• ساندويچ مرغ و كالباس
6 قطعه نان تست شده،يك سوم پيمانه سس مايونز،يك عدد گوجه فرنگى درشت و حلقه شده۴، برش كالباس،چند برگ كاهو۳۵۰، گرم فيله سينه مرغ.
گوشت مرغ و كالباس را جداگانه در گريل كباب كنيد و يا با مقدار كمى روغن مايع در تابه نچسبى سرخ كرده و برشته كنيد. بر روى هر يك از قطعات نان تازه تست شده كمى مايونز بزنيد و بر روى يك قطعه نان يك برگه كاهو، يك حلقه گوجه فرنگى و مقدارى گوشت مرغ قرار داده، يك نان ديگر روى آنها بگذاريد. دوباره يك برگه كاهو و يك برش گوجه فرنگى روى نان دوم بچينيد و يك برش ديگر نان تست كه كمى مايونز به آن زده ايد، روى آنها بگذاريد.
اين ساندويچ ها را به صورت مورب از قطر نان برش بزنيد تا به دو ساندويچ مثلثى شكل تبديل شوند. با باقيمانده مواد نيز به همين ترتيب ساندويچ درست كنيد. ساندويچ ها را با چيپس سيب زمينى سرو كنيد. (فارس تك)


Alternative text

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: